+39 351 855 9345 info@guidetrapani.it
Gianluca Giangrasso

Italiano

Ciao a tutti, il mio nome è Gianluca Giangrasso cittadino d’Italia e figlio della splendida e solare Sicilia. Vivo tra Calatafimi e Salemi, tra le basse colline nord-occidentali e l’ampia valle del Belice, proprio al centro della provincia di Trapani.
Ho 35 anni, sono una persona precisa e appassionata del proprio lavoro, piena di interessi e del desiderio di imparare sempre cose nuove.
Sono laureato in Antropologia culturale ed Etnologia, qualificato in Storia dell’Arte ed Architettura e in Geografia, dal 2007 mi occupo di turismo e beni culturali in Sicilia, studioso di Folklore e di tutto quanto è cultura in questa meravigliosa terra!
Sono una guida turistica abilitata, pronta a mostrare ogni angolo della Sicilia a gruppi grandi e piccoli di persone in lingua italiana ed inglese.
Segesta è il luogo di visita a cui sono più legato, che meglio conosco e che posso più facilmente raggiungere ma posso allo stesso modo farvi scoprire i segreti di qualsiasi museo, città o meta turistica dell’Isola.
Posso accompagnarvi lungo le mille strade della Sicilia, sono un driver professionale (NCC) con licenza fino a 9 posti. Creeremo insieme il vostro itinerario per famiglie, amici e gruppi di turisti, fatevi sentire!
Lasciate che vi guidi, ci vediamo in Sicilia!

English

Hi everyone! My name is Gianluca Giangrasso, I am an Italian citizen, son of the beautiful and sunny Sicily. I live between two towns: Calatafimi-Segesta and Salemi, amongst the northwestern low hills and the wide Belice Valley, just in the middle of the province of Trapani.
I am 35 and I am a very thorough and punctual person, I love my work. I have plenty of interests and an innate desire to learn new things. I graduated in Cultural Anthropology and Ethnology, I qualified in Art History, Architecture and Geography. Since 2007, I have been interested in tourism and cultural heritage. In my country, we look at our Sicilian tradition as something that is precious. I am a qualified tour guide, and I am ready to show the beauties of this island around the cities; I work both for small or big groups of people, in Italian or in English.
Segesta is my favourite place to visit. I am very attached to this ancient site and I have always been very knowledgeable about Doric temples and Greek theatres. Segesta is easy to reach; it is little far from my town. I would like you to discover with me the secrets and the treasures inside every museum, town or tourist destination in Sicily. I can take you through the countless roads of Sicily; I am a professional licensed driver and I own a 9 seats minivan.
Together we can create your own itinerary for you and your family, your friends and other tourists. Please get in touch! Let me be your guide! See you in Sicily!